BERICHTEN

Kennis voor het grijpen

Hoe selecteer je de beste liftonderhoudspartij die past bij jouw organisatie?

Om te weten met je wie in zee wil gaan zal je eerst moeten afvragen wat je zelf (als organisatie) belangrijk vindt. Dan zoek je de partij die bij je past. Heeft de relatie grote impact weet dan hoe je de juiste partij kan vinden.   Hoe zie jij dat? Wat zijn jouw ervaringen? Geef onderaan jouw antwoord in het tekstvak. Vindt je dit leuk en wil dit delen gebruik de social media knoppen onderaan.

Hoe controleer je of liftonderhoud is uitgevoerd?

Controle op onderhoud kan je doen door middel van:   Facturen controleren? Aantal genoteerde beurten controleren? (Dan moet dit wel zijn vastgelegd)! Inspectie op locatie door een bouwkundige? Inspectie door een werktuigbouwkundige? Inspectie door een onafhankelijke door de lifteigenaar betaalde deskundige die weet hoe je daadwerkelijk onderhoud moet uitvoeren. Uit eigen ervaring?   Moet dit steekproefgewijs? Of altijd?   Hoe zie jij dat? Wat zijn jouw ervaringen? Geef onderaan jouw antwoord in het tekstvak. Vindt je dit leuk en wil dit delen gebruik de social media knoppen onderaan.

Wat betekent voor jou: gratis bestaat niet?

Aantrekkelijk ziet het er uit als iets gratis is. De een zal er wel waarde aan hechten en de ander niet. Omdat het een specifieke waarde heeft voor iemand. Het doet iets. Het brengt iets te weeg. Het levert resultaat. Pas dan wordt aan een product pas waarde toegekend. Weet wat gratis betekent. Het kan een eerste kennismaking met een organisatie zijn. Omdat het voor degene die het levert wellicht beperkte kosten met zich meebrengt is het ‘weggeven’ van iets een

PATENTEN op producten gaat voorbij KARTELvorming!

Persbericht van beide partijen: KONE AND SCHINDLER SETTLE PATENT DISPUTE: KONE and Inventio AG, a company of the Schindler Group, have signed a settlement agreement regarding Inventio’s patent family related to RFID call input technology for elevators, including EP Patent No. 699 617, US Patent No. 5,689,094 and others (the “Patents”). The parties reached the agreement on their dispute over the use of the Patents prior to initiating patent litigation in the matter. The settlement agreement provides KONE a license to

Wat is het belangrijkste bij liftmanagement?

Wat is voor jouw het belangrijkste bij liftmanagement? Vanuit jouw rol?   Vanuit ieders rol is er een mate van belangrijkheid die je kan stellen als het gat om onderstaande lijstje. De keuze die iemand maakt wordt merendeel bepaald door de rol die de persoon heeft.   Deel hier jouw mening en geef aan wat je hier nog mist. Wat is het BELANGRIJSKTE?

Rapport (09-02-2012) Arbeidsinspectie: onafhankelijkheid Certificerende Instellingen bij periodieke liftkeuringen

Onafhankelijk? Waarvan?                                               In het eergisteren, door de Arbeidsinspectie gepubliceerde rapport, is met veel woorden omschreven over afhankelijkheid van Certificerende Instellingen (C.I.) van liftonderhoudsbedrijven. Het belangrijkste vraagstuk wordt over het hoofd gezien. Wie heeft er last van? De lifteigenaar. De lifteigenaar is verantwoordelijk dat zijn lift wordt gekeurd. Omdat de opdrachtgever/lifteigenaar wil worden ‘ontzorgd’ draagt hij deze verantwoordelijkheid graag over aan het liftbedrijf. De lifteigenaar wordt nog meer afhankelijk van

Welke belangen spelen een rol bij liftonderhoud? PÉRON geeft lezing op VAKBEURS GEBOUWBEHEER Woensdag 06-06-2012

Wat is jouw ervaring als het gaat om de belangen die er spelen bij het liftonderhoud? Als lifteigenaar heb je verantwoordelijkheden. Ook de liftonderhoudsbedrijven, de liftproducenten, de toeleveranciers in de liftindustrie en de Certificerende Instanties hebben verantwoordelijkheden. In de keten zijn er verschillende belangen die vaak beperkingen in de vormen van samenwerking biedt. De lezing zal de gebouweigenaar nieuwe inzichten geven over wat hij of zij kan doen om sturing te kunnen geven aan verantwoord Liftmanagement. Locatie: Jaarbeurs Utrecht – Vakbeurs gebouwbeheer

Wat is jouw idee over? Vragen, antwoorden en discussies.

Wat betekent voor jou: gratis bestaat niet? Iets wat je voor niets krijgt wordt ergens betaald. Moet dat altijd helemaal transparant zijn wie er achter zit? Als je iets voor niets hebt gekregen en je hebt er niets aan, is het dan waardeloos? Wanneer is gratis echt gratis? Geef je antwoorden hieronder.

Boek MVO – Maatschappelijk Verantwoord Opgelicht leverbaar

Ken je dat gevoel, dat wanneer je een grote aankoop moet doen, een investering voor langere tijd en dat er iets niet lijkt te kloppen? Je kan je vinger er niet op leggen? Heb je wel eens het idee dat je iets koopt en achteraf denkt dat had ik helemaal niet nodig, maar de verkoper zij dat het zo geschikt voor me was? In het boek dat ik heb geschreven staan verhalen over de liftenwereld, hoe dat het er daar aan toe