Wie vraag je om raad bij een calamiteit door een liftstoring? Bij letsel?

Wanneer je al weet wat een calamiteit voor je organisatie betekent ga je dan af op wat gebruikers te vertellen hebben?

Ga je af op wat het onderhoudsbedrijf zegt?

Ga je af op wat de Keurende Instantie zegt?

Hoe weeg je de waarden van deze partijen in de uitleg van het het ontstaan van een calamiteit? Hoe had je het kunnen voorkomen?

Heb je gedaan wat je moest doen als eigenaar van je liften?

 

Dit soort vragen komen pas aan de orde op het moment dat het zich voordoet. Heb je een protocol en weet je hoe dit op te lossen. Zonder dat er paniek in de organisatie uitbreekt. De media staat op de stoep je moet antwoorden geven. Geen antwoord wordt vertaald, we houden het in de doofpot. Nieuwsberichten verdraaien ten gunste van de aandacht van de publicist wordt het snelste gemaakt door een gebrek aan steekhoudende informatie.

 

Wat is jouw ervaring? Heb je een protocol nodig? Vul in het tekstveld onderaan jouw idee hierover in.