Bent u eigenaar van liften?

begin met het eind in gedachten

Bent u eigenaar van liften…

…en wilt u,

  • Gerichte korte termijn acties weten te onderscheiden van lange termijn oplossingen?
  • Sturing kunnen geven aan het liftonderhoudscontract?
  • Grip hebben op de omvang en planning van een liftrenovatie?
  • Volledig inzicht over het exploitatiemanagement van uw liftinstallaties?

én,

Heeft u zich wel eens afgevraagd hoe het zou zijn als u inzicht en overzicht hebt en dit kan vertalen in management rapportages én dat u baas blijft over eigen portemonnee?

 

Balans aan de onderhandelingstafel

In de video, Mysteries ontrafeld – 1. Visie op Macht aan onderhandelingstafel, legt Péron van Stralen uit hoe de verhoudingen liggen in de liftenwereld.

 

En nu?…

Bent u verantwoordelijk voor de bruikbaarheid, veiligheid en de gewenste kwaliteit van de installaties en de onderhoudsbedrijven?  Wees ervan bewust dat er een groot krachtenspel speelt in de liftenwereld. Kent u het boek MVO, dat Péron van Stralen schreef in 2011 al? MVO dat in dit geval staat voor Maatschappelijk Verantwoord Opgelicht! De boodschap van het boek is actueler dan ooit.

Onderaan de pagina kunt een paar hoofdstukken kosteloos downloaden. Op de website www.maatschappelijkverantwoordopgelicht.nl kunt u er ook meer over lezen. De digitale versie van MVO in pdf is verkrijgbaar in de shop.  en hoe het verkrijgbaar is.

 
Kent u de situatie? Dat u het gevoel heeft dat u voor het blok gezet bent? Want …
  • De Keurende Instantie (CBI – Conformiteitsbeoordelingsinstantie) heeft de lift afgekeurd.
  • Het onderhoudsbedrijf stuurt gelijk een offerte, want de lift is stilgezet.
  • Wat doet u? U geeft direct opdracht, want de lift moet draaien. Toch?
  • Maar is voorgestelde oplossing wel echt nodig?
  • Moet het per sé nu?
  • Kan het niet anders?
  • Is het normaal een levertijd van vijf weken voor het te vervangen onderdeel? Kan de lift echt niet in bedrijf?
  • Heeft de Keurende Instantie (CBI) wel gelijk?
  • WIE vertelt u nu hoe u het liftonderhoud beheersbaar maakt?
  • Welke waarde heeft de aangedragen informatie?
  • Hoe zit het met de onafhankelijkheid van al die partijen?

Als uw lift stil staat dan neemt u sneller de beslissing om de voorgestelde offerte te honoreren. Wees alert op wat u wordt voorgelegd.

Onze klanten leggen ons bovenstaande vragen dagelijks voor. Dit soort vragen leiden er veelal toe dat er onafhankelijk naar de vraagstukken gekeken moet worden. Het maken van de juiste keuze als lifteigenaar is vaak lastig als u de consequenties niet overziet. Onnodige kosten kunnen oplopen in 10-duizenden euro’s bij een verkeerde beslissing. Materialen die soms klakkeloos vervangen worden is pure kapitaalvernietiging.

Weet wat u vraagt aan uw leverancier en wat de consequenties zijn. Ook die dingen die u nog niet weet die belangrijk zijn moet u in beeld hebben. Die hebben vaak grote invloed op de keuze(on)vrijheid gedurende de levensduur van een lift.

 

Wilt u,
  • Meer tijd voor zaken die nu blijven liggen?
  • Minder ad-hoc vraagstukken?
  • Controle over de budgetten?
  • Controle over offerte- en factuurstromen?

 

Heeft u de volgende vraag al beantwoord?

 

Kan ik me het veroorloven om zonder onafhankelijke informatie of deskundigheid mijn liftinstallaties te beheren?

Wilt u weten wat onafhankelijk advies voor uw organisatie kan betekenen, neem dan nu contact op, vul het formulier in op de contactpagina, of bel nu 0252-255455.

_______